4 Ekim 2011 Salı

“Microsoft Internet Information Services (Microsoft IIS) nasıl kurulur?” sorusunda başarısızlık.

Microsoft Internet Information Services (Microsoft IIS) bir web server (veb sunucusu) olup, bir çok şey edebilmekle beraber, dosyalarınızı internette açmaya da yardımcı oluyor.

IIS nasıl kurulur sorusu İnternet Programlama dersinin ikinci sorusuydu, ilk olan IIS nasıl çalışır idi.

Ben de eve gelip onu kurmaya yöneldim.


Evvela Microsoft`un sunduğu Web Platform Installer (Web PI) yazılımını www.iis.net sitesinden  indirdim. Tanıtımında Microsoft Web Platformun`un bileşenlerinin - IIS ve uzantıları, SQL Server Express, .NET Framework ve Visual Web Developer gibi yazılımlara erişmekte kolaylık sağladığı yazılmıştı.
Onun arayüzünde modern frameworklarla yanaşı Install IIS görünce, klasik yolun var olduğunu hatırladım ve eskilere saygıdan onu takip etmek istediğime karar verdim.

Windows eklentilerinin idare panelinden (Control Panel > Programs > Programs and Features > Turn Windows features on or off) Internet Information Services öğesini seçip "ok" tusuna basarak kurmayı başlattım.

Kurma bitince, ne start menu`de, ne de program files`da hiç bir şey oluşturmadan, benden habersiz şekilde C:\inetpub\ klasörünün oluşturulduğu, içinde de veb kökün (wwwroot klasörü) yatdığını buldum. İlk başta yanlış kurulduğunu düşünmüştüm.
Tarayıcımı http://localhost/ adresine yönlendirdim. Ne garibse, hoşgeldin sayfasının yerine Error 404 (404.4) geldi.
Microsoftun bilgitabanında durum kodları sayfasında 404.4 hatasının açılımı "No handler configured" diye geçiyordu.
İnternette araştırmanın sonucunda benim kullandığım Windows 7 Home Basic sürümünün özellikleri kısıtlı olduğunu, hatanın da bundan dolayı oluştuğunu buldum.
(IIS 7.5`in farklı Windows sürümleri için sunduğu özellikleri gösteren tablolar: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753473.aspx . Temel HTTP özelliklerinden statik sayfaları açma bile YOK. Lakin, HTTP hatalar ve yönlendirme var :\.)
IIS ile tanışmamı burada sonlandırıp - bu arada onu silmeyi unutmayarak - açık yazılıma yöneldim.

Herkese kolaylıklar ve bilgisayarında açık yazılım egemenliğini diliyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder